Untuk guru-guru yang hendak menulis refleksi dalam buku
Rancangan
Pengajaran Harian (RPH) :
~Sesi P&P telah mencapai objektif/target yang diingini
~Murid - murid dapat menguasai kesemua aras P&P
~Murid-murud dapat menguasai kesemua kemahiran yang
dipelajari
~Murid-murid dapat menguasai kemahiran pembelajaran secara
intensif
~Murid-murid dapat menguasai objektif pembelajaran dengan 10
daripadanya mencapai target
~Murid-murid dapat menguasai aras satu dan dua daripada hasil
pembelajaran
~5 daripada 30 murid-murid tidak menguasai hasil pembelajaran
~10 daripada 30 murid-murid tidak mencapai objektif
pengajaran
~5 daripada 30 murid-murid tidak menguasai aras 3 daripada
hasil pembelajaran
~10 daripada 30 murid-murid tidak menguasai aras 2 daripada
hasil pembelajaran
~Murid-murid telah menyertai aktiviti P&P dengan jayanya
~Sebahagian murid-murid tidak terlibat dalam aktiviti P&P
kerana kesuntukan masa
~Murid-murid kelihatan tidak seronok kerana ketiadaan BBM
yang menarik dan bersesuaian
~Sebahagian murid-murid kelihatan tidak seronok kerana
ketiadaan BBM yang menarik dan bersesuaian
~Hanya sebahagian murid-murid yang mengikuti PdP, manakala
bakinya tidak bersungguh-sungguh dalam PdP
~Sebahagian pelajar tiada di dalam kelas kerana menghadiri
aktiviti luar kelas
~PdP ditangguhkan kerana menghadiri mesyuarat / mesyuarat
guru
~PdP ditangguhkan kerana menghadiri program luar kelas
~PdP ditangguhkan kerana menghadiri program luar sekolah
~Aktiviti P&P tidak dapat berjalan dengan sempurna pada
tempoh yang ditetapkan atas sebab yang tidak dapat dielakkan
~Sebahagian aktiviti P&P perlu diulang semula kerana
murid2 tidak menguasai objektif pembelajaran
ATAU
Semua
bahan di atas diambil dari pelbagai sumber. SKBBL hanya
mengumpulkan bahan-bahan pendidikan ini untuk dikongsi kepada warga
pendidikan di seluruh Malaysia.
SEMOGA MEMBERI MANFAAT KEPADA SEMUA WARGA PENDIDIK
SEMOGA MEMBERI MANFAAT KEPADA SEMUA WARGA PENDIDIK
No comments:
Post a Comment